resa sig.

jag lyckades hålla edwin vaken till tio. var inte alls så gnällig som jag trodde.. men han har nu kommit på en ovana efter tre nätter hos mamma. vakna vid tre och vill ha välling. försökte ge han vatten och tutte istället. men det gick inte :( han fick välling tillslut. hur ska man lyckats med att få bort den ovanan då?

vid halv åtta vad han vaken igen. lyckades vänta en halv timme. han var inge gnällig. fick välling igen. sen så sov han en timme till. och trött som jag var så klev vi inte upp förrän halv tio. han satt/låg och lekte i sängen.. och en gång när jag reste mig lite lätt och skulle kolla till han stod han i sin säng. och försökte få tag i hans vattenflaska som stod på tv-bänken.. han lyckades resa sig några gånger till oxå. det var rätt så roligt, tror jag.

så nu vet edwin hur man reser sig upp, med stöd. reste sig upp mot poängfotöljen oxå. nu på morgonen. så nu måste man plocka bort grejer i den höjden oxå. eller ta bort ömtåliga grejor. sedan får man säga ajaj. vilket han blir gnällig av. humör har han.. men men, avleder det lätt med någon annan grej..

snart blir det frukost för mig och gröt för edwin. sedan idag ska vi till tessan som fyller år och fika. martin ska väl fiska ikväll vilket vi inte följer med på. och vädret tror jag blir regn så jag vet inte om de kommer iväg och fiskar ens..

får se om jag hinner skriva om kryssningen vi hade innan det blir frukost/gröt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0