Gatufesten 2010 - Torsdag

om jag inte får träningsvärk i armarna efter denna gatufest, så vet inte jag.. man får jobba med vagnen i stort sett hela tiden. inte för jag klagar. men man får känna på att armarna finns de oxå. kan nog tänka mig att ryggen i sin tur blir sådär äckligt spänd igen..

och värst är det inne på tivolit. där alla refuger är. det är upp på dem, samtidigt vejja för folk som vägrar flytta på sig. så lust att köra på de!!! sedan alla kablar inne på tivolit. de finns ännu mer än refugerna. det finns bara ett ställe som det är nån grej de lagt kabeln i så man går i liiiiten uppför, som sedan går ner igen..

men det är inte bara i tivolit som det är jobb med vagnen. när det är folk. folk som springer överallt. fast på ett sätt gillar jag det.. jag är inte rädd för folkmassor, jag gillar det. gillar folk i rörelse.. kan sitta och kolla i evigheter...

idag så väntade jag på kusin med familj skulle komma. satt så snällt på en parkbänk mellan kebabcity och ica esplanad. bakom bajamajorna.. jag coh edwin satt och kollade på allt folk som gick förbi. och så började de trumma (detta inslag är från dagen innan). ni skulle sett edwins ögon. de blev stora som tefat. och lycklig blev han.. vi lär nog stötta på dessa imorgon oxå. då ska han få se på nära håll. då blir det nog en glad och lycklig bäbis igen :P

F i detta sällskap ville se EMD. så vi andra hade inget val. hon fick som hon ville. tur att de inte höll på så länge. men jag trodde inget annat heller eftersom det var via birsta city de spelade.. edwin somnade i vagnen med hörlurar på. lite roligt efter deras spelning så gick de förbi alldeles där vi stod. två vakter gick med deras sida. inte för att det var så jätte mycke folk efter dem. inte just då.. men allt folk kom efter dem.. blev slut framför scen och allt folk formade en kö. som blev mils lååång... vi gick. men gick en omväg för att slippa kön med barnvagnarna..

måste säga oxå. att idag åt jag en vegetarisk paj. helt klart godkänt. till utseende såg det ut som en felixpaj. men inte till smaken kan jag säga.. skulle få en majskolv med. stod det i menyn. men fick ingen.. men kusin ville inte ha sin så jag fick hennes.. imorgon blir det något annat. ska äta lunch. lär väl bli i något tält antar jag. så ingen frukost igen för fröken blom..

men frågan är om jag hinner ge edwin gröt innan vi går eller inte..  det hänger på när han kommer äta sin välling.. ska vara vid ica imorgon halv elva. så måste väl gå hemifrån kvart över tio. för att vara säker att jag är där då.. så ställa klockan på nio. så kanske dax att hoppa i sängen snart då. ska bara äta upp jordgubbarna, som jag köpte för 15 kr.. muma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0