halsen.

lite knasaigt det dära blev.. sms-inlägget skulle vara innan inlägget efter, men men...

vi fick först vänta en timme i väntrummet sedan en timme i undersäkningsrummet på läkaren. och när väl läkaren kom så gick det fort.. han lyssnade på mina lungor, kolalde mi min hals. frågade om jag hade ont på nå mer ställen. och så sa han. hur ska vi göra med pencelin? vad tycker du?.. och så berättade han att halsprovet de tagit var halsflussvirus. men eftersom jag hostar. och det gör man inte om man har halsfluss, tydligen.. men jag kan ha haft oturen att åkt på både två :( så jag tyckte att han skulle skriva ut pencelin till mig så jag kan äta och dricka igen. och sova för den delen.. och det gjorde han. fick med mig tre doser hem. för att sedan hämta ut på apoteket.

jag tycker det tog lång tid innan det började verka. inte förän imorse när jag vakna märkte jag skillnad. jag kunde svälja utan allvarliga smärtproblem.. nog med att det gjorde lite ont, men smärtan är nu hanterbar.. så idag ska jag dricka mycket. ta igen allt, och om man ont i halsen är det bra att dricka. och även för hostansskull..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0