Dagens mat.

gjorde en muma till korvstroganoff idag. tog/lånade den från linda thelenius. den blev verkligen muma. och så blev det över till middag imorgon till mig och edwin. och så två luncher. inte för jag bruka äta lunch, men är det rester så bruka jag äta. och tror även inte att jag kommer äta upp alltihopa. men får slänga det som blir över efter jag ätit. kokade även lite morötter till, dock så räckte det inte till alla tallrikar. men huvudsaken till morgondagens middag.





receptet är följande:

800 gram falukorv
1 gul lök
1 burk hela champinjoner
7 dl matlagningsgrädde (jag tog 7,5 dl)
1/2 tärning köttbuljong (jag använde mig av alpnaerings köttbuljong)
Tomatpuré och ketchup
Vitpeppar och salt (jag använde alpnaerings havsörtsalt)

Skär korven i småbitar, hacka löken oxå i små bitar.
Stek dom tillsammans tills allt får en gyllenbrun färg.
Häll i champinjonerna, rör om ett litet tag.
Häll i matlagningsgrädden och sen tomatpurèn och lite ketchup.
Till sist kryddorna och buljongen. Låt puttra tills den råa tomatsmaken har försvunnit.
Sen färdigt att servera tillsammans med ris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0