Påskgrejs.

idag medan edwin var på dagis började jag fundera på påskris. så ska nog ta med en tång eller nått i den stilen och besöka en björk. dock lär man väl få sota för det när den väl börja slå ut. men sak samma. då slog tanken mig att byta gardiner. så kollade om vi hade några påskgardiner, vilket vi inte hade. men hittade ett par orange spetsgardiner. så de fick det bli i köket. och vilken ljusinsläpp det blev. och då hade vi ändå ljust innan.

hittade även en duk med påskkycklingar på. och även där jag har säsongsdukar/gardiner så fann jag fyra stycken påskgrejor. två trätuppar och två porslinskycklingar. och martin kom på att vi hade en liten kartong i källaren. får se om vi får upp den eller om den blir kvar därnere i kaoset.. återstår att se.

medan jag ändå höll på att byta gardiner så bytte jag även i vardagsrummet till de rosa sakerna. dock så kapade jag de inte. så de är lite långa men det syns inte eftersom på den ena sidan står skrivbordet i vägen och andra sidan är dvd-skåpet för. och resultatet blev bra i vardagsrummet oxå. väldigt ljust blev det i alla fall. känns som man är utan gardiner.

imorgon är det påskfirande på edwins dagis. så jag ska leta om jag har någon skarf eller något så edwin får vara påskgubbe. annars struntar vi i det. förkläde har jag, i hans storlek, det vet jag. hittat två stycken hos pappa. ett sedan martin var liten, dock så är det i plast. och så hittade jag ett rött i tyg sedan jag var liten. så det blir nog bra om jag hittar nått han kan ha på huvudet..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0