Dagens promenad.

idag har vi varit hos min kusin och busat med C. gick dit upp och det tog BARA 1 timme och 20-40 min. glömde kolla på klockan närjag var framme. och så blev tiden lite missvisande. även för att edwin fick gå en bit. plocka sten och blommor var en hit ;) fast blommorna använder han mest som pinnar.kan säga att den tiden jag gick är uppåt. stort sett uppåt hela vägen. suck. typ raksträckan man går är vägen bort till kyrkis och en sedan en gata ut. sen är det uppför, uppför och åter uppför... trodde ändå att det skulle ta längre tid än det gjorde så rätt nöjd ändå.

ryggen då. den är väl bättre men inte riktigt bra än. lite jobbigt att sätta upp håret så imorse fick jag kämpa då martin sov när jag skulle ta och gå. men det gick. är tjurigare än tjurigast så allt går med lite tjurighet.. ska äta en tablett innan sängdax. så får se imorgon hur jag gör då, om jag tar nå tabletter eller testar att vara utan. men känns som jag borde ta. då jag fortfarande inte kan ligga på rygg. men börjat kunna ligga på sidan i alla fall, fast inte länge. så en snabbis på sidorna får det bli.

och även fick jag reda på vem som var på kortet. var som sagt nästintill säker på att det inte var jag. för jag såg inte ut så? så jag hade tagit kort på koretet och skickat till mamma och frågat. men eftersom hon inte kan se mms, inte lagt till det på telefon än, så visade jag kusin det. eftersom jag anade att det var nån av kusinerna. fick till svar "det är ju jag!" hon sprang upp och hämtade ett till kort i samma bildserie. så jaa, det var hon. så hon ska få förstoringen om hon vill ha. vad ska jag med den till? om det ändå var ett litet kort skulle man kunna ha kvar,  men ett stort.. ska ringa pappa och berätta.

fick en kartong av han i söndags, en skokartong, men tydligen mina saker. som denna förstoring låg i. sen var det massa annat skräp. som dels inte är mitt. och några saker som är mitt, till exempel mitt dopljus och mina blåa porslins skor som man har på väggen..

C och edwin lekte på. edwin blev lite små less på C eftersom han gjorde saker som inte edwin ville. typ skvätte vatten på han i poolen. sa att han fick igen sedan vår semester då han skvätte på kusin S som inte ville. men det ordnade upp sig. men tydligen fick edwin skvätta på C, det var tydligen jätte kul. men ville inte att det skulle trigga igång C så det blev liv igen så nää.. och pojkarna små kissade titt som tätt. tycker det är lite roligt att de små kissar, liksom. lite svårt att få blöjfri efter all den skvättningen. och edwin gillar inte vatten på ett sätt. han vägrar sitta ner, oavsett vart vi är. hemma i badkaret med någon av oss, och hos mormor. men annars så är det nej tack.

lagomt till regnet börja falla så gick vi in och fikade. lekte med alla leksaker inne. vilket edwin tyckte var roligt. pojkarna jagade varandra osv. lekte tittut vid högtalaren med varandra och skrattade som få. vi gick även upp på övervåningen och lekte på C's rum. vilket oxå var roligt. leka i tält och sitta vid bordet, leka med plasttallrikarna osv. mycket roligt, enligt de små..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0