Handling.

blir en väldigt tidig middag idag. M står nämligen vid spisen och kokar. ska nog gå och ta och hjälpa till, snart...

annars har vi idag varit och handlat en kylplatta till den bärbara datorn. som brumar så otroligt, kylplattan alltså.. måste vara nått fel på den för så ska den inte låta, antar jag.. sen så handlade jag ett två-pack pyjamas till edwin. lång ärmat/bent med dragkedja. som man kan ha i skötpåsen som extra klädsel. köpte 74/80 då 86/92 kommer bli alldeles för stort på lilleman. och då talar vi inte bara att vika upp utan det kommer bli världens påse på magen oxå. sen hittade jag även en tröja till mig :P en rosa med prickar på. tog en större storlek då jag tänkte ha den som tunnika. den senaste jag köpte så med krympte i tvätten så den är lite kort, nästan för kort för att ha som tunnika. så tänkte inte göra om samma misstag utan tog en större storlek, helt enkelt ;)

sprang även in en snabbis på hm. fann världens snyggaste mössa. en orange med något monster från sesamstreet på. så fin. skulle passa perfekt till edwins fodrade regnställ som just precis är orange. dock så fanns den bara i 110/116 och 122/128.. så frågan är om den finns i edwins storlek överhuvudtaget. han har normal storlek på huvudet så det krävs nog 92/98 eller något i den storleken.. typ 51 cm runt huvudet, skulle jag chansa på..

när vi handlade maten och diverse andra varor så glömde jag så klart att handla bingolotten. så M ska åka och handla den efter vi ätit. plus nå "mellis" eftersom vi äter så tidigt. han själv ska iväg och fiska.

imorse, då vi fortfarande inte hade några kanaler på tv´n. så satte jag igång en film. tänkte att vi fick något ljud här hemma. slog igång aristocats. och det blev väldigt mycket "tisse" och pekande i början. stundtals så satt han ner och kollade på filmen. så han börja bli lite intresserad av att kolla på filmer och sånt nu. fast han har fortfarande inte ro i kroppen till att sitta stil så länge.

jag har några enstaka bloggar kvar att "finna". sen så har jag förhoppningsvis min gamla blogglista i favoriter sparade igen. dock så har jag den andra datorn kvar att göra samma sak på. fast denna gång var jag smart och samlade alla i ett textdokument samtidigt ;) men funderar på det dära med blogovin, hur funkar det egentligen??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0