Grejar och donar.

vilken aktiv dag det blev. i alla fall till en början då dagen inte är slut än. edwin valde att sova till halv elva idag. och ändå somnade han i normal tid, halv tio. då det bruka kunna ta en halv timme för han att somna. ibland fortare ibland långsammare. så jag själv vaknade tio. tänkte det inte var nån idé att somna om, då jag inte kunde det heller för den delen. låg och gosade med kissarna som intagit min huvudkudde. de bruka kunna sova där ibland. log även och drog mig till kvart över tio då jag klev upp. tänkte att edwin fick sova till när han vakna så skippar vi middagsluren.

åt frukost, en sen sådan. åkte på affären och handlade diverse till bakning och middagsfix. hem. och edwin är så duktig. min lilla hjälp reda. först på affären plockar han i korgen, vilket han drar. så bara springa och ta vad man behöver och ge han. ibland om man velar för mycket plockar han i egna saker. vilket man får ta bort, då det kan vara konstiga saker. och borta vid lösgodiset/barnhyllan får man skynda sig förbi eller ta snabbt och verkligen ha full koll på han. ta en glass är omöjligt, då det är vid lösgodiset. för han plockar gärna en godis till munnen. när vi kommer till kassorna hjälper han till och plocka upp varorna till bandet, eller ger oss som lägger på bandet. försöker lägga korgen i korgtjosan oxå, men dock är det lite svårt när man är av den kortare varianten.

väl hemma. så han vi knappt få av oss skorna innan det låg varor på bänken. edwin plockade så fint varor till bänken. men eftersom jag är liite snabbare än han så stod jag och tog emot varorna istället och plockade in i kylen/skafferiet. han själv lade in vissa grejor i kylen.

när vi gjort det så var tanken baka. men eftersom köksbänken var fulll i massa skrot och diskhon med massa disk. så var det bara att plocka ur diskmaskin på allt rent. vilket edwin så snällt hjälper till med. sen plocka i allt skitigt. köra igång den. torka diskbänken. och då kom den dära känslan.

jag letade fram fönsterputs och putsade köksfönstret. letade rätt på några gardiner. men eftersom jag har så tråkiga gardiner fick det bli gröna spets, vilket oxå är tråkigt. med det bästa jag fann för tillfället. och hjälp vad fönstret var skitigt. torkade även fönsterbrädan på utsidan vilket gjorde vattnet svart.. huvva. men imorgon lär det vara lika skitigt där igen. då vi bor längst ner.

så nu är det fint i köks fönstret. vet dock inte om putsningen blev bra. då jag inte gjort det förr. men samtidigt kan det inte bli värre än vad det var. så hoppas på att inga ränder eller dylikt uppstår. hoppas, hoppas. mitt försöks fönster ;) men nu är typ fönsterputsen slut så behöver en ny. det kan räcka till edwins rum. men då har jag inga gardiner att byta till istället. så få se hur jag gör.

så dammade lite lätt i köket när jag höll på. men långt ifrån klart. edwin "hjälpte" till oxå, men var mest ivägen och bar iväg grejorna jag skulle ha. men man tackar för hjälpen ändå. så bakning får bli efter maten eller imorgon. ska snart köra igång med maten. blir chili con carne. dock utan recept. då jag läst flera stycken så blir en blandning. men ska kolla i vilken ordning man gör saker och ting. typ när bönorna ska i osv. dock så gillar jag inte bönor så blev en liten förpackning. istället för två normala burkar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0