1:a besöket.

gick hemifrån kvart över åtta. en kvart är gott om tid, till och med så man får vänta. men när jag kom in till vårdcentralensllokaler så var den halv nio.?. men är en skridskobana ute plus så regnar det smått. så fick halka mig ner, vilket tog tid. halkade mest i snön, som var hård. men kom på en teknik den sista lilla biten. att gå med hälarna först. så det tog bort skaren på den lilla snö som är kvar. sen så var den ingången jag bruka gå inte öppen. så fick gå runt.

sak samma. betalade och såg glad ut. fick vänta en liten stund innan jag blev upp ropad. först av alla, till och med. fast jag kom in till distrisksköterskan, kanske beror på det. hon kollade och tvättade rent med nån sprit. sa att läkaren måste kolla på det om det behövs pencelin. så hon sprang iväg för att se om någon hade tid eller boka en tid seanre idag. kom springandes och frågade om halv fyra. jag sa ja. hon sprang iväg igen.

så halv fyra ska jag tillbaka igen för att träffa läkaren. får då betala mellanskillnaden. och hon tyckte det såg ut som antibiotika behövs, men det fick läkaren avgöra. skrev liten lapp som troligtvis läkaren kommer få.


hon spritade även in en tuss/lapp med sån sprit för att få dra ur massa skit. satte på ett stort "plåster" över för att det skulle hålla sig på plats.

så ska bli spännande och se vad läkaren säger. om det blir antibiotika så måste jag in på apoteket. då kan man även passa på att köpa något ögontjosan till edwin. frågade sköterskan om det. hon tyckte det var lite svårt att avgöra när hon inte såg. och så sa hon att det kan vara bra att börja med det. sen pratade hon om att jag skulle få med mig en tub koksalt. men då jag nämde att det började igår så var det frid och fröjd igen. så får väl köpa sånt själv istället. bättre att få bort det utan massa värre grejor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0