Dåd.

denna människa som gjort detta mot sitt hemland. läste/hörde att han kommer få max 21 år fängelse. och vad stoppar han då att göra det igen?? han kommer då vara en ålder på typ 52 år.. detta dåd tog han nio år att planera. då får man mycket tid i finkan att fundera ut nästa, om han får maxstraff. dock så kan han inte förbereda såsom han gjorde nu med special aminution osv.. men ändå, jag tror han kommer göra det igen när han väl kommer ut.

det jag inte förstår heller. en frisk person som gör detta. frisk och frisk kan man definera som man vill. men störst möjligt är att han inte kommer få vård eftersom han har planerat det i nio år. det som är skillnad till ett fängelsestraff och vård, typ..

men ändå. helt sjuk hur man ens kan komma på tanken. men han har fått det han har viljat med dessa dåd, offentlighet. och tydligen vill han veta hur många som dött osv. jaa, han har nog nån skruv lös. men är ändå smart på nått sätt. förstå mig rätt.

satt alldeles nyss och läste en artikel på st där en människa åkt samma båt som denna. de hade tydligen skämtat om att han inte var polis denna man osv. och så hade de rätt, fast de inte vetat om det då utan senare.. man förstod verligen paniken denna grupp fick sig. instängd på en liten toa i tre timmar..

tycker det är även konstigt att de kallar det terrordåd. vilket det går under. han var ändå norsk och gjorde det mot sitt hemland. det får jag liksom inte ihop..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0