Nio fungerade fingrar.

igår när jag gjorde mat. vi gjorde hemmagjord pizza. och hade stoppat in pizzan i ugnen och skulle ta bort allt skräp. så skärde jag mig så klart på ananasburkens aluminimulock. ajj. blev en flik. så blödde från två håll. så ett vanligt plåster skulle inte räcka till.

jag gjorde som jag bruka göra. ta hushållspapper och trycka så jag får stopp på blödningen. och så ringde jag I. om hon var hemma så fick hon komma och plåstra om mig. annars hade jag troligtvis fortfarande ha det dära hushullspapper runt mitt finger. kanske ett nytt då jag hade blött igenom det ett par gånger redan då innan hon kom.

sak samma. I kom. och plåstrade om mitt lilla finger. ringfingret på höger hand. och så uppe vid toppen. så det är inte hela fingret, som tur är. och tänk om det vore pekfingret, då skulle man vara ändå mer handikappad.

kan säga att det känns fortfarande i fingret. men nu mer som en läkprocess. känsla av att det kommer ta ett tag att läka ihop. få se om vi river upp tejpen ikväll och sätter nytt, lär väl ha slutat blöda. så kanske bra att byta ut den blodiga insidan. inte för jag blött igenom. men det får nog min privata sjuksköterska bestämma. hon som är utbildad och allt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0