Plåster.

jahaja. plåstret satt bra efter badet. han gillar inte när man är där och petar. inte för jag tänker ta bort det. då läkaren har sagt att det ska ramla av sig själv. då såret går ner in till benet. edwin fick dropp i benet som gick rakt in i benet. då han är väldigt svår stuken, precis som sin mamma. och även barn är svår stuckna.

edwin kan typ inte somna om han inte får välling på kvällen. försökt många gånger utan men det går inte. fast han bara dricker 70 ml, så ska han ändå ha. ikväll tror jag att jag ska göra en välling på 150 ml vatten och tre skopor välling. få se om det går i mer i honom. sen har jag en oöppnad förpackning 2-års välling. så han får dricka upp den. sen ska jag återgå till 8 månaders välling. den är nog bättre till hans mage, då han spyr väldigt lätt på fulkornsvällingen. en liten hosta så kommer allt upp, typ.

men sak samma. innan han fick sin välling igår. så testade jag lägga han som vanligt. så får han böka på i sin säng en stund innan han får vällingen. då vi även åt sent igår så trodde jag att han inte ville ha välling, liksom fortfarande mätt i magen. som jag var..

men sak samma. står i köket och tar ett glas saft. ser jag edwin håller i något vitt i handen. som han sträckt ut. ser bara edwins hand och det vita. går dit. så har han dragit bort sitt plåster på benet. suck, säger jag bara. men såret ser fint ut i alla fall. dock så trodde jag det skulle vara mindre. fast grejen som satt i benet var stor. tänkte att så stort kan inte såret bli. men ack så fel jag hade. men läkt fint i alla fall. kanske går fortare nu i läkningsprocessen då plåstret är borta.

Och jag vet inte om jag ska kalla det plåster. det var liksom en "bomullstuss", fast i papper. som var dit tejpat. både vertikalt och horisontellt. med bred vit sjukhustejp. den biten som gick på bredden var rätt lång och gick i alla fall edwins halva ben. så tycker det inte kallas plåster. då plåster i mina ögon är rätt litet :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0