Helgen.

har väl inte hänt så super mycket i helgen. fredagkväll så fick edwin vara uppe sent, en timme till i alla fall. så klockan åtta hamnade han i säng. men innan det så var vi ute en sväng. tog med oss cykeln så fick öva på att cykla. även gunga och åka rutchkana.

när vi kom in kollade vi tv, och mös allmänt i soffan. och med det menar jag att jag sitter stil och edwin springer runt i soffan medan. slänger sig hit och dit, osv. när edwin hamnade i säng vid åtta så kollade jag själv på tv´n och somnade i soffan, som alltid.

på lördagen har jag ingen aning om när edwin vaknade. vet att han kollade in i sovrummet tjugo över åtta i alla fall. och då var tv´n redan på. lämnar barnkanalen igång, och stänger enbart av tv´n på knappen. så när edwin startar tv´n på morgonen är det just barnkanalen direkt.

som sagt, ingen aning om när han vaknade den morgonen. vi tog det lugnt. och när pappan vaknade så råkade jag somna i sängen medan han åt frukost och edwin åt sin andra frukost den morgonen. sedan slappade vi och lyxade till med mat på divan, och träffa edwins farmor. åkte på affären och sedan hem.

på söndagen vaknade jag i alla fall då edwin klev upp, tror jag. i alla fall halv åtta hörde jag tv´n. men klev inte upp förrän åtta. då jag hörde edwin springa några varv i soffan. efter frukosten klädde vi på oss och gick ut. testade att bara ha kortärmat på edwin och så hans regnjacka som är fleecefodrad. och det funkade hur bra som helst. inte ett dugg kall blev han.

vi gick in efter 1 & ½ timme ute. tror det blev så på tiden. klev innanför dörren. tvätta händer då han lekt med sand i sandlådan osv. sedan gick vi in i sovrummet och hoppade på pappan, dax att vakna :P edwin fick någon macka medan pappan åt sin frukost. sedan klädde vi på oss igen för att lämna tillbaka taxin och hämta hem våran bil. och i taxin fann jag en mobil. som vi lyckades få tag i ett nummer som hade ringt. så efter tvätt och lämning av taxin så åkte vi till den givna adressen och lämnade tillbaka den.

våran bil då. joo, den fick lite nya skor idag. nya och nya. skulle behöva nya skor till den, i alla fall två stycken. då en sko är lite sneslitet. hur det nu kunnat bli det.?. vi bytte däck helt enkelt. så det är skönt att det är gjort. medan det byttes däck så grejade edwin på i lekparken, kollade även in då däck byttes osv.

sen så lärde han sig något nytt idag. att öppna källardörren inifrån. alla som bor i dessa hus vet att det är tunga källardörrar vi har. och den lyckades han öppna. och inte bara en gång. kollade på han en gång, och han fick kämpa ganska mycket. men han tänkte liksom inte efter. blev han själv i trappuppgången istället. fick hämta han gång på gång.

sedan är han så rolig. då han vill att man ska räkna. alltså "ett, två, tre" så åker han nerför rutchkanan. så säger han "sju, åtta, sju" fast på sitt sätt "tju, åtta, tju" - typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0