Pulkabacken.

dagen spenderade i pulkabacken i sidsjön. var först till huli men var proppfullt med bilar då det var någon tävling där. så vi ringde våra vänner och de hade glömt att meddela oss om att de hade förflyttat sig till sidsjön istället. vilket nog blev super bra.

massa folk. mest barn då ;) och min sambo det flumpuckot (nu snor jag ditt ord, tessan) lade bilnyckeln så fint på innerlisten till bagaget och stängde igen luckan. och bilen gick i lås. så där stod vi. dock med alla grejor vi skulle ha på utsidan. fundilerandes på hur vi skulle gå till väga. såg nyckeln men gick inte att pilla upp den. så iväg till våra vänner i backen och ragga skjuts hem och hämta extra nyckeln.

men blev några åk innan det för lille man. har bara hans froggy. så M gick upp en bit i backen och släpte han i pulkan ner till mig som stod längre ner, super kul tyckte edwin.

det grillades även korv. vi hade inget med då vi glömde stanna till på affären och så var vi redan sena efter vi bytte bil i garaget. men edwin "tiggde" åt sig två korvbröd och vi andra blev bjudna på korv. men jag själv var inte sugen så jag avstod. satt med den lilla vovven istället ;)

M och edwin lånade även en snowracer och åkte hela den långa backen. vilket edwin tyckte det var super kul. pekade och visade med hela kroppen att han ville åka igen. så tror det blev tre gånger innan vi gav upp och for hem. eller jag gav upp för en orsak som jag ska skriva lite senare om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0