Såret/skorpan.

alltså det hära såret jag har. var en väldigt fin skorpa. och jag duschade. och såg sedan att den börjat puttas utåt. vilket är jätte bra. det tyder på att det läker som det ska. jag duschade som vanligt, och så blev det visst lite länge. och vatten i örat, men det släpper snart (hoppas jag). höll även på att somna därinne med det varmna vattnet.

sak samma. torkade mig som vanligt. och lite försiktigt runt skorpan. såg sedan att det stod ut en härlig torkad hud tråd med en del skorpa. den satt löst. så jag tog pincetten och tog bort den lösa biten innan den stelnade.

och nu, och även innan jag tog bort den, så ser massa gul/vitt under. alltså där den lösa biten satt. sedan angränsar resterande del av skorpan till det. spännande och se hur det kommer se ut imorgon. då allt är torkat, alltså huden och skorpan stelnat på sig igen. vill inte få infektion igen, om den nu försvann. vilket jag hoppas på. fast jag är fortfarande lite röd runt, inte mycket men lite.

får se vad distriktsköterskan säger på onsdag då jag ska dit. om det inte ser jätte illa ut imorgon och måste komma in akut, vilket jag inte tror och hoppas verkligen inte på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0