VC.

vårdcentralen idag gick väl bra. ner visade såret. hon "tvättade" och petade, fast tvättade med rinnande vatten från kranen antagligen eftersom det är en stängd skorpa. och det vita är tydligen skorpan. men jag är ändå skeptisk. har ju ändå haft så från dag 1, typ. men hon som har erfarenhet och kunnig vet väl sin sak motför jag.

sen fick jag själv avgöra om jag ville ha en ny tid. och så fall höra av mig om det blev värre alternativt inte försvann. för jag som är ung ska inte ha en skorpa i evighet heller. frågade då vad som händer i sådana fall. och då skulle det bli läkare, igen.

frågade även hur länge jag skulle vänta med skorpan innan jag hörde av mig. det kunde hon inte svara på. för egentligen väntade jag för länge med såret innan jag kontaktade vc. och rött kunde det vara ett tag, och visst blev det rödare efter hon varit och petat och greja. och så gjorde det ont från en sida. är väl där det hårda är, som är enligt henne en förhårdnad. vilket jag tycker låter skumt.

det är det hon inte vet hur det ser ut under eftersom det är hårt. och enligt mig så är det väl därför det läker så långsamt, om det nu kommer läka riktigt. så jag tog en tid igen nästa vecka på fredagen. om skorpan försvann alternativt det blev värre skulle jag höra av mig. för om den förvan så avbokas tiden. för varför ska jag dit och visa upp ett sår som inte existerar? och om det blir värre så får jag en tid snabbare, antar jag. och om skorpan är kvar den fredagen vet jag inte riktigt vad som händer. samma visa igen, svävar i ovisheten.

det har även börjat göra lite små ont, illande. sa det till henne. men lade även till att det kan vara hjärnspökena som spökar. så vet inte vad jag ska lita på. hon sa direkt inget om det, små log och sa något i stil med att svårt att veta. och nu gör det ont med all säkerhet. och det beror på att hon varit där och pillat. lär väl försvinna så småning om. sen känns det som det illar ner mot foten och det i vågor, vilket jag tror mitt huvud spökar igen.

skorpan är väl idag ca 3mm. så direkt inga stora "mängder". men den ska ändå försvinna. hon sa att den borde lossna inom en snar framtid. så som sagt, får väl se på den dära fredagen hur det då ser ut. och vad som händer då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0