Dag 11.

Tema Barndomen
 
011. Hiss & Diss - Händelser från barndomen
 
Den största dissen utav de alla är bussolyckan 2001. Vi gick i nian då och miste två utav våra klasskamrater och totalt 4 stycken utav högstadiet. Det var inte roligt för fem öre. Och när man tänker tillbaka på det än idag kan en tår rinna ner på kinden. Många frågor är som i slaget, hur skulle det bli om det inte hände, dvs att bussen och de i skulle klarat sig, osv. 
 
Vet inte om det räknas till barndomen men jag ångrar idag att jag inte orkade bry mig mer i gymnasiet sista året. Jag hade så lätt, så kunde lätt få MVG i svenska och varför fixade jag inte det då. suck. skrev MVG på nationella utan anmärkningar i princip. Men jag orkade inte läsa och skriva alla uppgifter så fick ett VG, är väl nöjd med det men som sagt OM jag lämnade in alla uppgifter, läst alla böcker osv så skulle jag få ett MVG. jag själv som fick välja mitt betyg. hon frågade vad jag ville ha VG nöjer jag mig med. då ska du lämna in de här och kan hoppa dess, sade hon. jaa, sade jag och gjorde som hon sa. men varför tog jag inte orken och gjorde ett MVG istället. så det tycker jag är en diss, att jag inte lade ned mer ork. var fler ämnen som jag skulle kunnat fixat bättre betyg i. har bra bety från skolan, så inte för det men så klart vill man mer än vad man gör. men är nöjd över gymnasietiden ändå.
 
En en stor hiss är att jag ändå fick göra som jag ville, som jag inte utnytjade. En bra barndom med andra ord.
 
En hiss är väl alla julaftonar som barn, enormt mycket paket, i alla fall från ett barns perspektiv.
 
Sedan finns det massvis med händelser men inget direkt jag tycker var dåligt bara bra mer eller mindre. eller vad manska säga. liksom inge mer jag vill skriva på denna lista, då jag inte kommer på någon direkt såhär på rak arm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0