Dag 8.

Tema Barndomen
 
008. Var det något du gillade som barn som räknades "höra till det andra könet"?
 
Jag var lite pojkig av mig men var ändå tjej. Hade direkt inga bilar att leka med utan en docka och ponnys, även ett dockskåp. Gillade att åka skoter på vintern men det gjorde alla oavsett kön speciellt då typ alla familljer hade en. Och de som inte hade en i familjen var inte intresserad. Men jag var ändå inte intresserad som pojkarna som visste vad för typ av motor osv. Så klart jag frågade pappa vad allt var och var med då han meckade men inge mer med det.
 
Jag "lagade" hans bil en gång då han ville ha sällskap i garaget och jag stod där och latjade med skruvmejseln, och hittade visst felet. ett jordfel. Sen var jag väl teknikintresserad eller vad man säger. men fortfarande inte med siffror vad som är bra eller ej. Lärde mig fort hur man kopplar en dator och hur den fungerar, osv. Men kan väl inte påstå att det var som "pojkarna" men kunde mycket mer än vad tjejerna kunde. 
 
En sak som tillhörde tjejiga gillade jag och det färgen rosa. Men när vi kom där i mellanstadiet och fick frågan vilken min favoritfärg var och svarade rosa fick jag höra att det var en barnfärg, bäbisfärg. så jag ville inte gilla rosa så jag började svara svart men innerst inne gillade jag rosa fortfarande. 
 
färgen rosa (gjord i paint)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0