Vittra.

Bara för jag inte tänkt på det förrut. Och blev "skrämd" hos mamma för ett tag sedan då en försäljare var där och sålde kök. Då pratade vi om det övernaturliga. Vittra, och andra spöken, osv. Och försäljaren berättade att deras "spökjägare" är mycket i Nacksta då det går en vittra-kam här vid skogskanten. jippi yeah. Jag kontarde med att bara för det kommer jag börja kolla efter sådant. Och mycket riktigt. 
 
Igår knackade/knarrade eller om det prasslade inne på Edwins rum, två gånger direkt efter varandra. Såsom en katt gick därinne då det är stökigt på golvet. Inge mer med det. Men sen såg jag i ögonvrån något svart därinne, liksom en katt som hoppade upp i hans säng eller något. MEN båda katterna låg med mig i soffan. Kan säga att jag var snabb in i vårat sovrum för att sova. 
 
Nu. Hände något igen. Som något orange/beigt/ljust åkte i golvet, det lät när det ramla. Såg i ögonvrån. Gick dit och såg massa i den färgen på golvet, kan inte riktigt se vad det var som ramla. Lite som Edwins lejon, men den stod där den alltid bruka stå. Dock är katterna inne på hans rum, men efter en snabb inspektion så låg de i sängen helt oberörd.
 
Edwin sover i vårat sovrum på golvet. Då han haft hosta, för längesedan. Förra gången han var sjuk. Och så har han fått stannat där. För måste tvätta hans plastadfroté som ligger under lakanet just för att katterna ligger på sängen och sover, och hans nalle hund för att katterna sover på den. Så den är platt. 
 
Men någon gång långt innan så sade han att det spökade på sitt rum. Men tror det mer hänger på att han hittade på för han ville inte sova den kvällen. Men ska ha det i åtanke då han börja sova därinne igen. Om han börja sova mindre, vaknar eller något annat. Om det är nå vittra som stör honom. 
 
För att förklara vittra kan man säga hustomtar. Det är såna som bland annat kan knacka i väggar. 
 
Troligtvis är det jag som hispar upp mig bara för jag vet att det är mycket sådant just här i Nacksta. Måste komma på andra tankar. Men lite nu och då kan jag se i ögonvrån något svart eller orange, kattlikt. Morrisen och Ice, med andra ord. Men det kan vara en kartong som står på golvet som vid en snabblick får för mig att det kan vara någon av katterna. Bara för man en gång i tiden var vann att se det dagligen. 
 
Men som sagt troligtvis bara jag som hispar upp mig. Inget att oroa sig för. Andra tankar önskas så det försvinner, bara.
 
Bild lånad från http://ritmallar.net/disney/nalle-puh/nasse-utkl%C3%A4dd-till-spke/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0